אחסון אתרים


הכל על אחסון אתרים

 

מה זה בדיוק אחסון אתרים? מי צריך אחסון אתרים? כמה עולה לאחסן אתרים ועל אילו חלופות כדאי לחשוב לפני שחותמים על חוזה אחסון אתרים? כל זאת ועוד במאמר הבא הדן בסוגיית אחסון אתרים ובפתרונות אחסון אתרים הקיימים כיום בארץ.


אחסון אתרים - מה זה אומר?

ברגע שבונים אתרים (מתכנתים אותו, מעצבים אותו, יוצקים לתוכו תכנים ועוד), ועד שהם משתלבים ברשתהאינטרנט, היינו גלויים בפני כל גולש שמקליד את כתובת האתר או מחפש אותו ספציפית את תחום ההתמחות שלו במנועי חיפוש - יש לשב אחד קריטי - אחסון אתר על שרת אינטרנט. השר הוא בעצם מה שמאפשר אתהתקשורת בין האתר לרשת האינטרנט. יש כיום חברות המציעות שירותי אחסון אתרים, הן חברות ישראליות והן חברות בינלאומיות אשר מעניקות לבעלי אתרים את האופציה לאחסון כך שהן לאתאלצנה לרכוששרתים, לתחזק ולתפעל אותן (תחזוקת שרתים היא הוצאה יקרה ופרוצדורה מורכבת), זול יותר ונוח יותר לפנות אל חברות המספקות שירותי אחסון אתרים.

 

אחסון אתרים - בארץ או בחו"ל:

זו שאלה טובה. כעקרון, יש הבדל בין אתרים אשר בנויים עבור הרשת המקומית - אתרים ישראליים המסתיימים בסיומת CO.IL כמובן שמדובר על אתרים שהם ברובם בעברית, אשר פונים לקהל המקומי ולהם קמפיינים במנוע החיפוש המקומי גוגל ישראל. כאשר האתר מיועד לגולשים המקומיים, חשוב שהוא יאוחסן על שרת מקומי כלומר חשוב לפנות אל חברות אחסון אתרים מקומיות. כאשר מדובר על אתרים הפונים לציבור הרחב, אתרים באנגלית ו/או שפות אחרות, אשר סיומת הכתובת שלהם באינטרנט מסתיימת ב-COM כאן זה כבר לא משנה, אפשר לבחור חברות אחסון אתרים מקומיות וכמו כן, אפשר לבחור חברות אחסון אתרים בינלאומיות. זה כבר עניין של נוחות ושיקולים כלכליים גרידא.


אחסון אתרים בחינם תמורת פירסומות או ללא פירסומות תמורת תשלום אחסון יומי:

יש כיום שני מודלים של אחסון אתרים בחברות מקומיות: מודל אחד של אחסון אתרים הוא המודל של אחסון תמורת תשלום יומי (כמו דמי שכירות). בעל האתרמשלם לחוות השרתים או לחברת אחסנת אתרים (תלוי איך היא מגדירה עצמה) לפי ימי האחסון וכמובן, בהתאם לגודלהקבצים. ככל שאתר שוקל יותר (יש בו יותר תמונות, יותר קבצי וידיאו, יותר קבצאי שמע, ארדיון עמוס ועוד), כך הוא ישקול יותר ולכן הוא יתפוס יותר מקום על השרת- מה שאומר שדמי השכירות שלו יהיו גבוהים יותר ולהיפך.

 

לרוב, ניתן למצוא מחירים תחרותיים של אחסון אתרים במספר דולרים ליום (מחיר התחלתי של 2.5$ ליום ויותר). זהו מודל משתלם בעיקר עבור בעלי אתרים אשר המודל העסקי שלהם מתבסס על פירסומות. כאשר אתר מציע מידע רלוונטי ואתרקטיבי לגולשים, והם נכנסים בהמוניהם, בעלי האתר יכולים לגבות סכומים מכובדים מהמפרסמים. ואילו כאשר מדובר על אתרי בית של חברות, אתרי נישה קטנים ואתרים חדשים בהם אין כמעט תנועה ובוודאי שאין תנועה ערבה של גולשים, כאן יש אופציה של חיסכון בדמי אחסנה - במקום לשלם עבור אחסון אתרים, בעלי המפעל יכולים לקבל מקום על השרת בתמורה לכך שיקצו שטח פירסום עבור הפירסום של מנוע החיפוש גוגל.