כתיבה שיווקית


כתיבה שיווקית יתרונות מרכזיים

 

כתיבה שיווקית היא אמנם מילת הקסם של עולם הפרסום והשיווק בעידן המודרני אבל אל תטעו ותחשבו, ולא לרגע, שמדובר בעבודה קלה אותה כל אחד שיודע לכתוב יכול לבצע. כתיבה שיווקית היא טכניקה מקצועית של הפצת מסרים המניעים קוראים לחשוב ואף לפעול בדרך בה הארגון או החברה העומדת מאחורי הטקסט היו רוצים.

 

כתיבה שיווקית נועדה לרצות לגרום לכם לטעום מוצר קולינרטי חדש, לנסות אבקת כביסה שונה מזו לה אתם מורגלים, להצטרף לתנועה חברתית, לשדרג את מכשיר הסלולארי או לבחור בעד מועמד זה או אחר בבחירות. אם היה ברור לכלשזה בדיוק מה שאתם חושבים או מתכוונים  לעשות - לא היה שום צורך בפעילות מסוג כתיבה שיווקית, כתיבה שיווקית נחוצה כי יש כיום כל כך הרבה אופציות וכל כך הרבה מתחרים בכל נישה שכדי לגרום ללקוח פוטנציאלי לפעול הצורה זו או אחרת- יש צורך במסע שכנועים וכאן נכנס לתמונה הנושא של כתיבה שיווקית.

 

כתיבה שיווקית נועדה אפוא לסייע למחלקות שיווקת ומכירות של ארגונים ובעיקר של חברות מסחריות אשר להן תחרות קדחתנית בשוק של ימינו. כתיבה שיווקית לא עומדת בזכות עצמה וברוב המקרים היא רק חלק מאסטרטגיית שיווק ואף מיתוג שלנה שכוללת מערך פרסום רחב ברדיו, טלוויזיה, עיתונות ועוד. כתיבה שיווקית משמשת חברות בארץ ובחו"ל להפצת מסרים לא רק מול לקוחות הקצה (קליינטים) אלא מול חברות מסחריות גדולות, חברות השקעות, יבואנים, משווקים ועוד אנשי מקצוע.

 

כתיבה שיווקית היא בעצם הכלאה של חומר הסברה / כתיבה טכנית יחד עם כתיבה פרסומית. כתיבה שיווקית מכילה את כל הצדדים האסתטיים של פרסום אך את כל האינפורמציה והפרטים הטכניים עד לרזולוציות נמוכות של חומרי הסברה וכתיבה טכנית. כתיבה שיווקית זה בעצם שניים במחיר אחד - טקסט יפה, מעניין, ממוקד, קולע, הפונה אל הרגש ואל ההגיון של הלקוח כשהוא עונה על כול הצדדים בבת אחת גם מגרה את החושים וגם מספקת תשובות לוגיות וראציונאליות.

 

באם אתם מנסחים כעת חומרי הסברה עבור לקוחות קצה או עבור לקוחות עסקיים, בין אם מדובר על ניוזלטרים, חוברות מידע, מצגות ועוד, כדאי להביא בחשבון את הכללים העיקריים של כתיבה שיווקית נכונה: יש להצמד לרעיון אחד מרכזי / מסר שיווקי מרכזי אשר יעמוד בראש הטקסט ויחבר בין כל הפרטים, יש להיות מאוד מאוד ממוקדים ומאוד מאוד ברורים.

 

כתיבה שיווקית נועדה ליצור חיבור בין החברה ללקוח הפוטנציאלי ולכן יש לעמוד על הנושאים המשותפים לפי הדוגמאות הבאות: אנשים רבים מנסים להתגבר על בעיית ההתקררות בחורף מבלי לקחת תרופות - עכשיו יש פתרון אלטרנטיבי, או אמהות צעירות מתמודדות עם חוסר וודאות לגבי תוספי מזון מלאכותיים - ובכן עכשיו יש פתרון טבעי... המטרה היא לחבר בין השאלות, הספקות, הצרכים והפנטזיות של הציבור לבין המוצר או השירות שאתם מבטיחים שנועד לענות על הצורך אל תצאו מתוך נקודת אנחה שהקוראים יבינו - תנו להם את החומר לעוס בכפיות קטנות ישר לתוך הפא. תפנקו אותם באמצעות כתיבה שיווקית נכונה.