שיווק באינטרנט


כל מה שרציתם לדעת על שיוק באינטרנט ברשת הבינלאומית

שיווק באינטרנט הוא כבר מזמן לא נחלתם של מנהלי השיווק השיראליים בארץ. ישנן חברות ישראליות רבות הפונות, באמצעות שיווק באינטרנט, ללקוחות מכלקצוות העולם.בין אם שיווק באינטרנט הוא כלי השיוק היחידי או אם שיווק באינטרנט הוא עוד ערוץ המתגבר את מערך השיוק הבינלאומי - שיווק באינטרנט משחק תפקיד חשוב מאוד בשיוק בינלאומי ולעיתים הוא הבסיס לפיתוח וניהול קשרי סחר של חברות ישראליות מסחריות עם ציבורים פרטיים ו/או עם חברות מסחריות, יבואנים, מפיצים ומשווקים במדינות שונות.

 

שיווק באינטרנט חייב להתבצע בתיאום עם לפחות איש קשר אחד בכל מדינת יעד ואף מומלץ, כאשר מסתמכים על שיווק באינטרנט, להתייעץ עם מומחה לשיווק לפי גושים (צפון אמריקה, אירופה וכיו"ב). יש כיום הרבה דברים בעיקר משותפים בין רשתות אינטרנט ותרבות של פרסום ושל שיווק באינטרנט ברשתות העולמיות אבל יש ניואנסינים קדים, לפעמים זה עניין תרבותי ולפעמים זה ענין של חוקים ותקנות אשר אנחנו בארץ אינם מודעים אליהם (כמו שחוקי הספאם בארץ בוודאי אינם נהירים לתושב פרו). לכן, חשוב שלא לבצע את כל המלאכה של שיווק באינטרנט גם אם אתם דוברי אנגלית שפת אם ו/או שפות אחרות ואתם חושבים שאתם מבינים מספיק בתחום ובפרט - מכירים את המוצר מספיק טוב בכדי לנצח על פרוייקט של שיווק באינטרנט - בכדי לשצלוח פרויקט של שיווק באינטרנט בחו"ל צריך לעבוד עם נציגים מקומיים.

 

שיווק באינטרנט, בין אם מדובר על שיווק לחברות, מפיצים, משווקים ויבואנים ובין אם מדובר עלשיווק באינטרנט ישירות ללקוחות הקצה (היינו הצרכניים הפרטיים) - הוא שיווק שדורש מומחיות מבחינת הכרת קהל היעד והכרת השפה היום יומית, כולל טרנדים חדשים, ביטויים שתופסים חזק את האוכלוסיה (ביטויים כמו "חבל על הזמן" או "אין דברים כאלה", שרק מי שחיי בארץ ומעורה בתרבות היומיומית אכן מכיר). שיווק באינטרנט צריך להעשות בגובה העיניים - לפנות ישירות אל קהל היעד בכדי להגיע ישירות לארנקים שלו.

 

שיווק באינטרנט נועד בכדי להעביר מסרים מיידיים ובכדי להניע את הקהל / הגולשים לכדי ביצוע פעולה - הרשמה למסלול, הזמנת אינפורמציהנוספת, רכישת מוצרים און ליין וכו', לכן שיווק באינטרנט הוא שיווק אשר מניע לפעולה. גם כאשר מדובר על שיווק באינטרנט ברשתות הבינלאומיות בפני ציבור זר, חובה לקשור את החומר השיווקי לכדי אופציות מימוש כלומר - לצרף מידע כמה שיותר רלוונטי עם פרטים כגון טלפון, מייל, כתובת של אתר בית והכי חשוב - מיני סייט או עמוד הרשמה דרכו הלקוחות הזרים יכולים להשראי את הנתונים שלהם בכדי שאתם תחזרו אליהם להשלים את העסקה.

 

מאחורי חברה שמפעילה קמפיין שיווק באינטרנט חייבים להיות נציגי מכירות, טלפנים, אנשי תמיכה וכיו"ב אשר מכירים את השפה ברמת שפת אם. בין אם מדובר על תקשורת טלפונית או שליחת מיילים ו/או דיור ישיר בדואר, ללקוחות זרים צריך לתת את השירות בשפה ובאופן אליו הם מורגלים בכדי להשלים את השיווק המוצחל.